BröllopsTema

Allt om - Vårat Bröllop

Just nu är det många som går i giftastankar och i och med det tänkte  jag berätta  för er om mitt och Makens bröllop. På vårt bröllop had...

måndag 1 april 2019

Inför Min Ljuva Utmaning!

Minljuvautmaning, min ljuva utmaning, träning, kom igång med pilates, viktresa, gå ner i vikt, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, hemmafru, svensk hemmafru, swedish housewife
Så. Inför den här månads-utmaningen tänkte jag först lite lätt förklara hur man gör de olika övningarna.
Sit-ups: Vet nog de flesta, ligg på golvet, böj upp knäna, ha fötterna i golvet och medans du "trycker ner" svanskotan i golvet så drar du överkroppen upp med magmusklerna så pass långt att skulderbladen lättar från golvet, ta dig sakta ner igen och repetera. Räkna gärna ett-två-tre på både uppgång och tillbaka-gång.
Crunch: Samma utgångsläge som sit-ups, men här är det som så att när du kommit upp och fått skulderbladen fria sträcker du armarna rakt fram utmed knäna, och håller positionen cirka fem sekunder, det kan här underlätta att blåsa ut och in lite lätt fem gånger, för att sedan gå tillbaka till utgångsläge och sedan repetera.
Minljuvautmaning, min ljuva utmaning, träning, kom igång med pilates, viktresa, gå ner i vikt, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, hemmafru, svensk hemmafru, swedish housewife

Benlyft: Ligg kvar på golvet, håll benen ihop och armarna längs kroppens sidor, med hjälp av att pressa ner svanskotan lyfter du upp benen cirka tre decimeter ovanför golvet, sätt ner och repetera.

Planka: Vänd dig om, ligg  på mage på golvet, res dig upp till utgångsläge, dvs, på stå och

Minljuvautmaning, min ljuva utmaning, träning, kom igång med pilates, viktresa, gå ner i vikt, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, hemmafru, svensk hemmafru, swedish housewife
lutande på underarmarna. Kroppen ska ha en rak linje i ryggen känn hur musklerna arbetar och håll. Att man skakar något är helt normalt. Känner man att det är för tungt kan man välja att ha plankan i utgångsläge: Underarmarna och knäna, se bara till att vara rak i ryggen.

Kissande hunden: Stå på alla fyra, lyft ena benet (fortfarande böjt) utåt - precis som en kissande hund. Repetera på andra sidan då du är klar med alla på ena sidan.
Minljuvautmaning, min ljuva utmaning, träning, kom igång med pilates, viktresa, gå ner i vikt, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, hemmafru, svensk hemmafru, swedish housewife


Utfall: Stå rak, Medans ena foten står fast mot golvet, tar du ett steg fram med den andra foten, böj knät och gå ner något,
Minljuvautmaning, min ljuva utmaning, träning, kom igång med pilates, viktresa, gå ner i vikt, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, mittljuvahem, mittljuvaheminsta, mitt ljuva hem, livsstilsblogg, vardagsblogg, influencer livsstil, influencer göteborg, influencer västra götalands län, hemmafru, svensk hemmafru, swedish housewife
för tillbaka foten till utgångsläge och repetera på andra benet.

Squat: Stå jämnfota, för armarna sträckta rakt ut. Böj på knäna och gå upp igen, repetera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad rar du är som lämnar mig en kommentar. Det är kul att få höra vad du tycker och tänker!!
Ha en underbar dag!! Kram!